Visite kaart case + handvaten voor mijn Nooitgedagt #04

Tussen het werken aan mijn Nooitgedagt restauratie klus ben ik bezig geweest deze visitekaart houder/case te maken van Amerikaans noten & Wengé.

Beetje creatief geweest met een patroontje verlijmen en dit is het resultaat uiteindelijk.
Visitekaart case Finished
Visitekaart case Finished

Voor-en achterkant + wengé binnenlijstje
Gister  begonnen met het maken van het handvat en vandaag ook het draaien van de knop.
Handvat gemaakt van een stukje padoek van 28mm dik., dat is ff dikker dan het orginele handvat maar hierdoor past ie wel wat beter in mijn hand.

Eerst heb ik de gaten gefixed op de kolomboor van mijn werk en daarna thuis met de lintzaag grof uitgezaagd en alles rond geschuurd.
randen afronden van het handvat


afwerking met French polish.
 En vanochtend de knop gedraaid.. het is de 2e keer want met het eerste resultaat was ik niet blij(achteraf)
Padoek draaien

ziet er als een comfortable knop uit :P

Klaar met draaien & schuren
 Nu alleen nog gaten boren en de afwerking



Reacties

  1. Wauw, dat visitekaarthoudertje is al een visitekaart opzich! Wat heb je dat prachtig gemaakt! Ik blijf je echt een kunstenaar vinden, hoor. De handvatten worden ook heel mooi, volgens mij hebben er nog nooit zulke mooie opgezeten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind de visitekaarthouder echt toppie en die handvatten worden super!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten