Werkplaats Upgrade

Het was weer een tijd stil op mijn blog maar..,
Ben af en toe bezig geweest met mijn Moxon Vise plannen werkelijk te maken! En het is gelukt!


Ondertussen ben ik weer aan het klussen en ben erg tevreden met mijn "Moxon Vise" 
Ook heb ik een nieuw werkblad  gemaakt + mijn spanbok heeft nu een vast plekje (hierdoor kan ik ook weer houtsnijden.)

Verder is het Thee kistje (Wengé & Zebrano) af en ben begonnen met een kistje van Padoek & Esdoorn waar ik diverse technieken in ga verwerken.

Ondanks ik grotendeels handmatig houtbewerken leuk vind zit ik er aan te denken om wat research te doen over bovenfrezen en alle mogelijkheden daar om heen.

Nou nu wat foto's : 

Werkbank na de upgrade

Mijn Moxon Vise :)


Veritas Carver's Vise
Thee kist Wengé + Zebrano :

Wengé & Zebrano Thee kist



Padoek kistje

In de lijmklem

Dekseltje erop


Materiaal op maat maken voor bakjes e.d.

Uiteraard een zwaluwstaartje erin verwerken




Reacties

  1. Ah, gelukkig ben je nog steeds bezig met houtbewerken; het zou zo jammer zijn als je dat laat liggen. Je wekstukken zijn weer stuk voor stuk zo netjes en perfect gemaakt, het theekistje bijvoorbeeld is een echt pronkstuk. Je werkplek ziet er super professioneel uit, prachtig met die traditionele, handgemaakte werktuigen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten